Trendy przychodzą i odchodzą. W życiu, modzie i biznesie. Z pośród wielu wybrałem kilka, które przemawiają do mnie. Z dużym prawdopodobieństwem ich obecność będzie widoczna nie tylko w Internecie, ale będzie mieć również odzwierciedlenie w życiu codziennym. Zobacz trendy w biznesie na 2020.
1. Przestrzeń co-workingowa na wyłączność
Pomimo rosnącej popularności co-workingów w tej materii umacnia się nieco inny trend. Potrzeba wynajęcia dedykowanego pomieszczenia i np. pracy z klientem. W przypadku przestrzeni współdzielonej niestety może być to nieco utrudnione, a czasami salka konferencyjna po prostu może być zajęta. W tej sytuacji mamy komfort polegający na nieco prywatnej przestrzeni dla małego zespołu i możliwości zaproszenia klienta.

2. Edukacja żywieniowa skupiona na dzieciach
Nie ma to tamto, ale co piąte dziecko w Polsce ma nadwagę lub otyłość. Nie trzeba dużo szukać w statystykach(chyba, że masz ochotę to tutaj podaje link). Wystarczy przespacerować się w ciągu dnia po okolicy żeby zobaczyć jak wygląda sytuacja. Brak ruchu, niezdrowa dieta obfitująca w większości tłuszcze i cukry to prowadzi do jednego.

3. Ekologiczne „foliówki” na zakupy
Chyba wszyscy zdążyliśmy zauważyć problem plastiku i jego utylizacji. Niestety minęło wiele lat zanim firmy zorientowały się, że warto postawić na biodegradowalne reklamówki.

4. Automatyzacja niektórych procesów w magazynach
Automatyzacja stała się faktem. Szczególnie w procesach powtarzalnych co raz więcej firm nawet w Polsce będzie decydować się na zakup maszyn. Czy jak to można fachowo ująć: wdrożenie automatyzacji w procesie produkcji?

5. Lustro i AI w procesie sprzedaży
Nie wiesz jak będzie wyglądać puder w konkretnym odcieniu na Twojej twarzy?(o ile jesteś kobietą). W Sephora w Madrycie wdrożyli lustro wyposażone w AI, które ma zwiększyć doznania zakupowe klienta. Na podstawie analizy płci, wieku oraz wyglądu, system zarekomenduje w zależności od sezonu, klimatu odpowiednie produkty.

6. Sprzętowy asystent zakupów w sklepie stacjonarnym
Nie wiem jak wy, ale ja osobiście nie lubię podchodzenia 3 doradców w sklepie z pytaniem „w czym możemy pomóc”. Ten tekst raczej mnie zniechęca, dlatego asystent zakupów w formie kiosku przemawia do mnie bardziej.

7. Marki modowe dla pokolenie Z
Podobno teraz tworzy się więcej niż 2 kolekcje. Nie ma już oficjalnie wiosna/lato, jesień/zima, one przeszły do historii. Zmieniający się klimat i krótkie trendy w modzie wymusza na tworzeniu co chwilę nowych kolekcji. Jednocześnie pokolenie Z oczekuje innego podejścia do ubrań jak nasi rodzice, gdzie tą samą kieckę nosiło się trochę dłużej niż jeden sezon.

8. „Wolne od plastiku” jedzenie z restauracji Fast Food
Talerzyki plastikowe, sztućce plastikowe, kubki plastikowe. Wszędzie tego pełno…Na szczęście duże firmy obudziły się, że każdy z nich powinien dorzucić cegiełkę. Usunięcie plastikowych zestawów do jedzenia lub znaczącego ich ograniczenia to już coś. Jakiś czas temu w IKEA Blue City mogłem zjeść talerz, na którym podawano jedzenie. Niestety albo IKEA tylko testowała ten pomysł albo koszty zrobiły swoje i zastąpiono je papierowymi – to i tak dużo.

9. Deklaracje firm dotyczące produkcji produktów podddających się recyklingowi
Decydujący krok należy do tych, którzy produkują te opakowania. Niektóre z firm obudziły się, że jednak warto ratować planetę i nie oglądać następnych wielorybów, których wnętrze wypełnione jest reklamówkami itp. Gra warta świeczki. W wielu sklepach znajdziemy reklamówki z informacją, że poddają się recyklingowi. Opakowania soków, kubki papierowe. Poza samym przemysłem warto też zwrócić uwagę na nasze przyzwyczajenia. Kiedyś będąc w Maroko zauważyłem, że w małym sklepie nie pakują zakupów w foliówkę, a w małą materiałową torbę. Można ją później wykorzystać, żeby była jasność – było to na małej wiosce…

Trendy w biznesie w 2020 roku będą dość widoczne i mają odzwierciedlenie w kontekście zmian, które widzimy. Postępująca automatyzacja wielu procesów, udogodnienia w procesie sprzedaży oraz eko świadomość, że nasza planeta nie wytrzyma tego wszystkiego co zrobiliśmy jej przez ostatnie kilkadziesiąt lat.